pigenlina

KMD Ironman 70.3 Elsinore

Publicerad 2019-06-24 14:16:25 i Allmänt

Ni har jag genomfört min första tritävling! Jag är så nöjd med både resultatet och dagen. Kia och jag åkte upp till Helsingør i lördags, registrerade oss och lämnade in cyklar, bike- och runbags. Det blev en heldag med genomgång av transition zone, häng med klubbkamrater och mat. Söndag var själva race-dagen. Vi var där vid 7:30, ordnade det sista inför loppet och pressade ner oss i våra våtdräkter. Vid 9:30 var det vår tur att hoppa i vattnet och simma de 1,9 kilometrarna. Det gick mycket bättre än förväntat och jag genomförde simningen på 39 minuter. Det tog någon minut innan världen slutade gunga, sen var det bara att sätta simglasögonen på huvudet, dra av våtdräkten till midjan och springa mot transitzonen. Där hoppade jag ur resten av våtdräkten, tog av mig simglasögon och mössa, tog cykelskorna i handen och sprang vidare mot cykeldepoten. Det var en ganska lång transition sträcka, men det var en del av upplevelsen. Med cykelskor på fötterna och hjälmen på huvudet tog jag cykeln i handen och sprang mot cykelstarten. Cyklingen var den diciplin jag hade oroat mig för mest, men det gick hur bra som helst. Jag njöt hela vägen och höll mig till min nutrition plan: 1 gel, 1/2 bar, 1 vatten/energidunk och 2 saltsticks i timmen. Efter 90 km cykling (2 h 47 min) klickade jag ur pedalerna, lämnade cykeln till en funktionär och begav mig till transitzonen för andra gången. Där bytte jag om till löpskor och påbörjade den 21 km långa rutten genom Helsingørs gator och runt Kronborg slott. Löpningen var det absolut hårdaste. Benen var såklart trötta efter all cykling och min mage hade fått nog av gel och energidricka. Men jag tog mig runt med en snittfart på 5:07 min/km och kunde fira med en alkoholfri öl efter målgången. Det var gott med något beskt efter peanut-bars och redberries-gels. Min måltid var under 5 h 30 min, och jag kom in på 5 h 25 min. Nästa gång vill jag slå familjerekordet på 5:13, och gången efter det sub 5 h. På kvällen var jag medbjuden till Sankt Hans hos Kias familj. Det är lite som Valborg fast midsommartid. Vil grillade, drack öl och tände bål. En fantastisk avslutning på en fantastisk dag. 
(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2019-06-24 21:37:06

Det var strongt gjort! Grattis 👏🏽👏🏽👏🏽

Postat av: Mamma

Publicerad 2019-06-25 10:15:43

Grattis till toppenprestation❣️

Postat av: Pappa

Publicerad 2019-06-26 09:57:20

Grattis, väldigt bra jobbat.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela