pigenlina

Chiroeurope

Publicerad 2019-05-09 02:54:21 i Allmänt

Nu är jag hemkommen från Spanien och har jobbat några dagar. Vilken fantastisk resa! Både mentalt och fysiskt. Sanna, Tobias och jag tog flyget från Kastrup efter jobbet onsdag kväll och mötte upp Mats i Malaga. Dagarna fylldes med seminarier, padel-tennis, bad och kortspel på altanen. Chiroeurope är en grupp vitalistiska kiropraktorer, dvs kiropraktorer med en mer holistiskt syn på hälsa och vård än den rent mekaniska. Jag lärde mig massor om kiropraktisk filosofi, fick en introduktion till hur man ska justera bäst för att spara sin kropp som kiropraktor, och blev inspirerad att guida patienter till ett healthy happy liv av en massa duktiga talare. Här kommer några guldkorn från helgen:
The people who say it can’t be done shouldn’t interrupt the people doing it
- If you fight for your limitations you’ll keep them
- Fix the inputs, output will fix itself
- Adjustment: put energy and information to a self healing system
- Not pay attention to the pain but to the alarm 
Torsdag kväll var vi med till en breath work, alltså en andnings workshop. Det var bland det coolaste jag har varit med om. Vi arbetade i par, en som hade gjort det förut och en som inte hade  gjort det. Jag var tillsammans med en kvinna från Irland. Vi startade med att se varandra i ögonen och erkänna varandra. "Just like me". Stew Bittman höll i det hela och talade hela tiden om vad vi skulle göra. Att se in i någon annans ögon så länge är väldigt bejakande, sårbart och fint. Sen skulle den ena ligga ner och andas, snabbt och djupt i 20 min medan den andra satt bredvid och stöttade. Något kemiskt måste ha hänt i kroppen, och det var coolt och skrämmande att känna hur kroppen reagerade på breath worken. Omöjligt att beskriva, men jag tror nästan att man blev hög på syre/koldioxid. Efter 20 min andning, guidade Stew oss genom en meditation. Jag har aldrig varit så närvarande i mig själv och mina tankar, och grävt så djupt i mig själv som under breath worken. Otroligt häftigt.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2019-05-09 09:34:43

Alltid bra att vidga vyerna.

Postat av: Mamma

Publicerad 2019-05-10 09:14:36

Så häftigt!
Pusspuss

Postat av: Pappa

Publicerad 2019-05-11 09:35:12

Blev lite beer work också ser jag.

Postat av: Mormor

Publicerad 2019-05-13 19:43:07

Ännu mer "healthy happy" liv?

Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela