pigenlina

Midnattsloppet Malmö

Publicerad 2019-09-10 11:35:31 i Allmänt

I fredags åkte jag över sundet för att springa Midnattsloppet Malmö. Robban hade inviterat familj och vänner till en riktig löpfest. Pillan kom ner från Eskilstuna, och Mats kom på överrasknibgsbesök från Stockholm. Loppet gick av stapeln lördag kväll, så lördag dag ägnades åt uppladdning med mormors gulasch, spel och smutti. Alla var med! Robban, Karin, Karins son + käraste, Calle, Mats och Pillan. Pillan vann hela Midnattsloppet på tiden 37:46. Jag kom 6:a och satte personligt rekord på 41:04, och Mats slog också rekord med tiden 43:11. Kvällen avslutades med öl i jacuzzin innan alla gick i säng, trötta men glada. En riktig drömdag! Det var ett kul lopp, men med mycket mindre underhållning än i Sthlm. Jag har aldrig sprungit Midnattsloppet förut, men efter 2 gånger i år känner jag att det är något jag vill fortsätta med. 10 km är en fantastisk distans, och folkfest är ju min grej. Det här är starten på en ny tradition, och nästa år satsar jag på att vara den andra Elmgrenaren på podiet. Det är bara att börja träna!
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2019-09-10 15:58:10

Grattis till hela duktiga gänget 2019.
Satsar också på att vara med nästa år. Som publik och underhållare. Får väl börja träna på någon underhållning.

Postat av: Pappa

Publicerad 2019-09-10 16:13:52

Härligt gäng, fina resultat!

Postat av: Mormor

Publicerad 2019-09-10 19:46:29

Toppenhelg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela