pigenlina

En dag i Moca, del 2

Publicerad 2020-04-14 20:21:57 i Allmänt

När jag kom till Moca trodde jag aldrig att coronaviruset skulle påverka mitt liv. Tänk vad fel jag hade! Den 19 mars blev World Spine Care kliniken tvungen att stänga, precis som alla andra butiker och förrättningar (undantaget matbutiker, bensinstationer, apotek och sjukhus). Nu ser en vanlig dag i Moca ut som följer: jag går upp kl 06:30, kör ett hårt löppass med killarna 07:00-08:30, äter frukost, jobbar med digitalt innehåll för World Spine Care och/eller arbetar med egna företaget i Sverige, lunch, lugnt löppass med killarna, middag och eventuell kvällsaktivitet inomhus. Det råder utegångsförbud mellan 17-06, men som tur är bor jag i ett inhägnat område och kan springa i kvarteret 800-meter varv) även efter  kl 17. Här om dagen tog killarna och jag  bilen upp i bergen, backtränade och badade i ett vattenfall. Inte helt enligt karantänens alla regler, men härligt härligt. Andra karantänaktiviteter vi gör tillsammans är engelskaundervisning och bibelstudium. Det gäller att vara kreativ i kristider! 
Brainstorming inför patientundervisande videos:
(null)
Lift på bilflak:
(null)
La Cascada! Mina boys framför vattenfallet:
(null)


Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2020-04-15 10:01:21

Verkar inte gå någon nöd på dig trots Corona. Vi längtar i alla fall efter dig och ser fram emot din hemkomst. 😘😘

Postat av: Pappa

Publicerad 2020-04-15 20:11:10

Håller för ovanlighetens skull med din mamma.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela