pigenlina

Moca, DR

Publicerad 2020-02-06 12:52:43 i Allmänt

Nu är jag i Moca, Dominikanska Republiken, sedan 5 dagar tillbaka. Avresan från Sverige blev lite abrupt, eftersom jag hade sett fel på tiden och tänkte att flyget gick 23:30 på kvällen och inte 11:30 på förmiddagen. Men jag kom iväg, först till Florida och sen till Dominikanska Republiken. Jag bor i ett hus som World Spine Care hyr, tillsammans med Pierre, en fransman som också jobbar för WSC. Min första dag (som var en söndag) tog han mig med på rundtur i Moca, paintball med sina vänner, karneval i Santiago och middag utomhus med superbowl på storskärm. Fullspäckad dag! Intrycken fortsatte på måndagen, då jag presenterades för kliniken, alla anställda och satte igång att jobba - på spanska. Patronato (som WSC-kliniken heter i Moca) ligger inbäddad i ett center med fysioterapeuter och läkare. Vi är "utanför systemet", men det är kul att vara en del av en multimodal klinik, och ha många kollegor. Jag kämpar fortfarande med alla namn och spanskan, men räknar med att det kommer sitta som en smäck när jag åker härifrån. Utveckling sker utanför comfort zone! Igår åkte Pierre och jag till Santiago (den närmsta största staden) och tränade: han jiujitsu, jag spinning och löpning. Moca är en liten stad på landet, men Santiago är stort har alla moderniteter. Pierres väninna Jenna tränade tillsammans med mig, och efteråt gick vi ut och åt  och drack mojitos enligt Pierre och Jennas omsdagstradition: miercoles y mojitos (onsdag och mojito). I helgen ska vi besöka Semana, ett område med vackra stränder och små fiskestäder. Der blir härligt med sol och bad efter en vecka med mycket värme, men utan hav! Nos vemos!
(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2020-02-06 21:21:13

Så kul att höra ifrån dig. Som vanligt är det fullt ös och många nya bekantskaper. Nyfiken på vilka som kommer till er klinik och hur en arbetsdag kan se ut. Ser fram emot många bloggar. Pusspuss

Postat av: Pappa

Publicerad 2020-02-10 08:57:44

Full rulle. Kul att få läsa din rapport och se bilderna.

Postat av: Pappa

Publicerad 2020-02-10 16:26:01

Du verkar ha det bra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela