pigenlina

Kiropraktor utan gränser

Publicerad 2020-01-29 11:24:53 i Allmänt

Den 31 januari åker jag till Dominikanska republiken för att arbeta som kiropraktor utan gränser volontärt i 2 månader. World Spine Care (WSC) är en ideell organisation, vars mission är att förbättra livet för människor genom hållbar, integrerad och evidensbaserad ryggvård. Rygg- och nacksmärtor är den sjukdom som ger flest år levda med funktionshinder i hela världen (WHO - Global Burden of Disease), och orsaken till att många inte kan arbeta. I Skandinavien är det den största orsaken till sjukskrivning, men här har vi i alla fall ett skyddsnät. I många länder gäller inget jobb - inga pengar - ingen mat på bordet. Jag ser så mycket fram emot att ge min tid, kunskap och medmänsklighet till människor som behöver den, och hoppas att du vill vara med på min hjälpresa. Det kan du genom att ge ett ekonomiskt bidrag till World Spine Care, antingen direkt genom 'skänk en gåva'-knappen på Facebook: https://www.facebook.com/WorldSpineCare/ 
eller genom att swisha/mobile paya mig på telefonnummer: +4527134559 (skriv namn och WSC). Alla pengar går oavkortat till WSC. Tusen tack!(null) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela