pigenlina

Karantän

Publicerad 2020-03-19 19:37:49 i Allmänt

I tisdags höll den Dominikanska republikens president ett pressmeddelande, där han meddelade att landet sätts i karantän 15 dagar. Bara matbutiker, läkare och bensinstationer får vara öppna. Jag planerar att utnyttja tiden till spanskaplugg, träning (hemma och i kvarteret) och att lära lära mig spela gitarr. Mitt 10 km lopp är inställt, men Jose, jag och killarna kör på som vanligt. Jag har även beslutat att stanna i DR 2 månader till. Jag känner mig inte färdig med World Spine Care-upplevelsen, och jag tror att jag som sundhetsproffesionell kan hjälpa till mer här. Den egentliga planen var att åka till Colombia 1 vecka 5-10 april, och sen hem till Sverige, men samtliga resor blev inställda och jag valde att boka om den stora hemresan till Sverige till slutet av maj. Jobbet i Sverige är förstående och stöttande, vilket känns super och avgörande. Hur är läget i Sverige? Vilka restriktioner är det? 
(null)

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2020-03-21 09:08:37

Restauranger och kulturliv har det tufft. Större företag har börjat korttidspermittera. Evenemang med mer än 500 personer är förbjudna. Är du över 70 ska du inte träffa andra människor. Det hamstras toapapper. Dråpslaget, systemet öppnar inte förrän 12 på vardagar!

Postat av: Pillan

Publicerad 2020-03-21 12:26:47

<3

Postat av: Mamma

Publicerad 2020-03-21 16:25:04

Som tur är får man gå och springa i skogen. Vi längtar efter dig❣️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela